Six Holocaust survivors. In their own words.

US Holocaust Memorial Museum

The loss of family. The horrors of captivity. The generosity of strangers. For some Holocaust survivors, writing has proven to be a powerful outlet for their memories, thoughts, and feelings over time. We are ever grateful that they are willing to share their deeply personal stories and the crucial lessons of this history with the world.

La perte de la famille. Les horreurs de la captivité. La générosité des étrangers. Pour certains survivants de l’Holocauste, l’écriture s’est révélée être un puissant exutoire pour leurs souvenirs, leurs pensées et leurs sentiments au fil du temps. Nous leur sommes toujours reconnaissants de vouloir partager avec le monde leurs histoires profondément personnelles et les leçons cruciales de cette histoire.

A Letter to Olivia by Alfred Münzer (link)

My Mothers by Esther Rosenfeld Starobin (link)

Leaving Home: June 14, 1943 by Agi Geva (link)

The Death Certificate That Saved Our Lives by Peter Gorog (link)